czwartek, 22 marca 2018

Wielkanocne prace na papierowych talerzykach

Pomysłowość i kreatywność dzieci ciągle mnie zaskakuje. Ja mam często jakąś wizję dekoracji, ale po chwili okazuje się, że dzieciaki mają dziesięć razy lepsze pomysły!
Tak samo było przy tworzeniu wielkanocnych wianków. Miały być wianki a wyszły....sami zobaczcie:)


Zaplanowałam sobie, że jak dzieci wrócą z przedszkola/szkoły, to będziemy robić wielkanocne wianki. Wszystko nawet przygotowałam, żeby od razu zabrać się do pracy:)
Na dzieci czekały więc papierowe talerzyki, jajka wycięte z ozdobnego papieru, cekiny i piórka i mój pomysł...

Najpierw dzieci w ogóle nie miały ochoty na robienie czegokolwiek, ale po chwili odsapnięcia postanowiły zobaczyć, co tam mama przygotowała. Zaczęłam od instrukcji wykonania, ale zanim skończyłam na talerzach znalazły się pierwsze ozdoby. Potem sami powycinali jajka, pokolorowali je i dalej tworzyli już zupełnie według własnych wizji. Moja rola sprowadzała się do obserwatora i fotografa.











W ten oto sposób dzieci wyraziły swoją kreatywność. Choć praca miała mieć charakter kierowanej, na całe szczęście taką się nie stała. Dzieci miały swój pomysł, swoją wizję i chciały rozwijać swoją a nie moją kreatywność.

Wyszło cudownie💙💚

A jak jest u Was z kreatywnością? Pozwalacie na samodzielne odkrywanie czy raczej kierujecie pracą dziecka?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz