wtorek, 17 lutego 2015

Mam kota na punkcie kota

"Szare, bure i pstrokate. Wszystkie koty za pan brat.Mają drogi swe i płoty. Po prostu koci świat"
Pamiętacie tekst piosenki z bajki o kocie Filemonie? Uwielbiałam tę kreskówkę a w podstawówce miałam nawet zaszczyt spotkać się z jej twórcą, Markiem Nejmanem. Niewiele z tego spotkania pamiętam, ale na cześć głównego bohatera, kilka kocurków nosiło jego imię. Bo koty były u nas zawsze.
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Kota i wszystkich miłośników kotów zapraszamy do wspólnej kociej zabawy:)



Cynamonki kociaki również uwielbiają i mimo tego, że żaden kotek z nami aktualnie nie mieszka, to jak tylko powiedziałam, że dzisiaj jest ich święto, bez wahania zaczęły tworzyć:)

Najpierw zrobiliśmy kotki z rolek po papierze toaletowym.


Do zrobienia kotka potrzebna jest rolka po papierze, kawałek kolorowego papieru (trochę szerszy od rolki i kilka centymetrów dłuższy od jej obwodu) oraz pisak.

Papier nawijamy na rolkę, wystające brzegi papieru  podginamy z obu stron do środka. Górę rolki wyginamy do momentu uzyskania uszek. Malujemy oczy, nosek, wąsy, pyszczek i łapki.

Cynamonka wykazała się niezwykłą kreatywnością i jedną z rolek pokryła sztucznym śniegiem. W ten sposób powstał biały, puchaty kotek:)


Z kolorowego papieru powycinałam różne kształty. Zadaniem dzieci było poprzyklejanie elementów w ten sposób, aby wyszedł kotek. Dawno nic nie kleiliśmy, więc uporali sie z tym w mig i powstały trzy urocze kocurki:)



Cynamonki rysowały również kotki po śladzie. Szablon kotka znalazłam TU .




A na koniec kilka książkowych propozycji dla małych i dużych kociarzy:)


Dla wszystkich kotków mamy moc najlepszych życzeń i obiecujemy, że nie jedną waszą podobiznę jeszcze stworzymy:)

1 komentarz:

  1. Fajnie "przerobiliście" dzień kota... Te z rolek najlepsze ;-). Moja Córcia też ma bzika na punkcie futrzaków :-D

    OdpowiedzUsuń