wtorek, 15 listopada 2016

Mali podróznicy w Portugalii

Portugalia to kolejny kraj jaki odwiedzamy w ramach projektu Mali Podróżnicy. Mały, niepozorny, położony na krańcach kontynentu a zachwyca swoją architekturą, krajobrazami i niezwykłym klimatem.

Dwa lata temu byliśmy z mężem w Portugalii. To był taki spontaniczny wyjazd tylko we dwoje do mojej wymarzonej Lizbony. Było bardzo gorąco, romantycznie i przepięknie. Stolica Portugalii nie zawiodła i była dokładnie taka jak ją sobie wyobrażałam. Śniadanie na świeżym powietrzu, kręte i górzyste uliczki Alfamy, niesamowite widoki czerwonych dachów, kojący ogród botaniczny, rozbrykane zoo, odpływy i przypływu oceanu, wspinające się tramwaje, wszechobecne knajpki i rzeka muzyki...Fado słychać dosłownie wszędzie...

Naszą wspólną rodzinna przygodę z Portugalią rozpoczęliśmy więc od obejrzenia zdjęć i filmików z podróży. Nie obyło się bez komentowania każdej fotografii, opowieści o przejażdżce tramwajem, najgłębszej stacji metra i obietnicach, że kolejny raz polecimy tam razem:)

Aby uzmysłowić dzieciom, jak daleka czeka nas podróż, wyjęliśmy atlas, kolorowanki Mapy oraz naszą mapę Europy. Wyszukaliśmy Portugalię i dzieciaki pokolorowały kraj na mapie.

Cynamonki zrobiły też kilka zadań z naszej książeczki o Europie dotyczących Portugalii

Jednym z miejsc, które chcielibyśmy odwiedzić w Portugalii to miejscowość Costa Nova. Położona nad brzegiem oceanu, na wąziutkim półwyspie raczy mieszkańców i turystów niezwykłym wizerunkiem. W miasteczku królują białe domy w paski a każdy ma niepowtarzalny klimat i urok. Więcej o tym miejscu możecie przeczytać np.  TU.
Zainspirowani tym urokliwym miejscem, stworzyłyśmy z Cynamonką namiastkę miejscowości w paski i na chwilkę przeniosłyśmy się na cieplutką plażę.
Powstała mała Costa Nova w kartoniku po butach:)

Przez ostatnie kilka dni towarzyszy nam muzyka rodem z Portugalii. Marcin Kydryński zabiera nas w niezwykłą muzyczną podróż po ulicach Lizbony. Mariza, Camane, Anna Maria Jopek i wielu innych wykonawców. Kto słuchał radiowej Trójki i Siesty, temu muzyka portugalska nie jest obca:)

Muzycznym akcentem kończymy naszą przygodę z Portugalią i z niecierpliwością czekamy na prawdziwą podróż do tego kraju. Czeka na nas niezwykła Lizbona, Porto, Costa Nova, ocean, plaże i skaliste wybrzeża. Już nie mogę się doczekać:)

Wpis powstał w ramach projektu Mali Podróżnicy

1. Super opracowanie! Chętnie pojechałabym do Portugalii, ale ... z Tajwanu ciut daleko. Makieta z domkami wyszła Wam bardzo fajnie!

1. Dziękuję:) Portugalię gorąco polecam- to cudowny kraj.Z Tajwanu faktycznie daleko, ale zawsze można wybrać się w wirtualną podróż:)

2. Świetne domki i fajnie czuć Twój zachwyt tym krajem. Miałam pominąć Portugalię bo się nie wyrabiamy, ale chyba szkoda. :)

3. Mój zachwyt faktycznie jest ogromny i nie mogę się doczekać kiedy będę tam po raz kolejny:)Portugalia jest bardzo niepozornym krajem, ale na pewno każdy znajdzie taam coś dla siebie i nie polecam pomijać jej w projekcie:)

4. Bardzo ciekawa podróż po Portugalii i piękna makieta Wam wyszła.

5. Świetna przygoda. Portugalia to jedno z miejsc, które chciałabym odwiedzić:)

6. Polecam Portugalię. Ja póki co byłam tylko w Lizbonie, ale tak mnie zauroczyła, że bardzo chcę tam wrócić:)

7. Pewnie już to pisałam ale zazdroszczę Wam tych wszystkich podróży ;-).

1. :)Podróże są niezwykłe i zawsze z niecierpliwością czekamy na kolejne. Nie jest jednak tego tak dużo jakbyśmy chcieli:(

8. Cudna makieta, przepiękne zdjęcia!!! Muszę pokazać Zarze jutro Wasz wpis - uwielbia Playmobil! Portugalii kontynentalnej nie znam, ale zakochałam się w Azorach.

1. Bardzo dziękuję:) Moje dzieciaki uwielbiają tworzyć takie makiety i mam nadzieję, że Zarze też się spodoba i może zrobi podobną:)

9. OOo ja tez czekam na wyjazd do Portugalii ;-) Super fotki!!
    odwiedzilismy dawno temu Hiszpanie i kolejny wyjazd miał byc do Portugalii - nie wypaliło :( ale kiedys wypali:-) Poki co zwiedzamy kolejne zakątki Anglii ;-)

1. Portugalię polecam a zwłaszcza Lizbonę- mnie zauroczyła:) A w Anglii nigdy nie byłam i czas to chyba nadrobić:)