czwartek, 18 stycznia 2018

Wyjątkowe kartki na Dzień Babci i Dziadka

Cały kreatywny świat kręci od kilkunastu dni wokół Dnia Babci i Dziadka. U nas oczywiście nie jest inaczej. Dzieciaki tworzą laurki i obrazki dla dziadków:)



Znalazłam ostatnio w sieci pomysł na piękną kartkę z bukietem kwiatów w środku.  Niestety nie zapisałam linku, ale licząc na swoją niezawodną pamięć postanowiłam razem z córką wykonać podobną prace.
Pamięć moja oczywiście okazała się niezbyt dobra i nie zapamiętałam do końca jak skleić ze sobą kwiaty, ale trochę pokombinowałyśmy i mały bukiet wyszedł😀

Do wykonania laurki potrzebujemy:
  • jednokolorowy brystol
  • papier z motywami
  • cienki papier kolorowy
  • klej
  • nożyczki
Zaczęłyśmy od stworzenia kwiatów tzn Cynamonka zaczęła, bo wykonała je zupełnie sama.
Potrzebujemy kilka kwadratów z cienkiego  papieru kolorowego. Składamy je na pół przeciwległymi rogami aby powstał trójkąt. Potem jeszcze na pół i jeszcze raz.





 Krawędzie wycinamy tworząc wzorek. Rozkładamy i wycinamy jedną część kwiatka. Następnie sklejamy dwie sąsiadujące części.







Teraz sklejamy kwiatki ze sobą aby po rozłożeniu utworzyły imitację bukietu:)


Kolejny krok, to przygotowanie naszej bazy do kartki. Odpowiedni kawałek brystolu składamy na pół. Wewnątrz przyklejamy nieco mniejszy papier z motywem, tak aby po naklejeniu powstała niewielka ramka.
Na frontowej stronie możemy ozdobić kartkę papierem z motywem i np. napisem z naklejek.
Wewnątrz kartki przyklejamy kwiaty i wpisujemy życzenia( bądź odwrotnie).


Kartka gotowa😃




Kolejna ozdoba  powstała z myślą o dziadku. To samodzielna i niezwykle twórcza praca Cynamonki. Wewnątrz zostały ukryte małe niespodzianki dla dziadka, których niestety nie mogłam sfotografować:(





Pace wyszły bardzo piękne a Pola włożyła w nie całe swoje serduszko. Mamy nadzieję, że dziadkowie będą dumni💗

2 komentarze:

  1. Laurkę z otwierającymi się kwiatami robiłyśmy kilkukrotnie ale zawsze patrze na filmiku jak je skleić; -)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak chciałam zrobić, ale niestety nie mogłam znaleźć filmiku i dlatego wyszło może nie najlepiej, ale i tak kartka ładnie wygląda:)

      Usuń